مسابقه بزرگ کتابخوانی یه فنجون کتاب... | بنیاد مذهبی ثامن | کتاب مسلمان شناسنامه ای | کتاب فراموشی مصیر | کتاب امام زمان ما

مسابقه کتابخوانی #یه_فنجون_کتاب #بنیاد_مذهبی_ثامن برگزار می کند: مسابقه بزرگ کتابخوانی #یه_فنجون_کتاب با جوایز ویژه جایزه نفر اول: 5 میلیون تومان جایزه نفر دوم: 1 میلیون تومان جایزه نفر سوم: 500 هزار تومان ده جایزه 150 هزار تومانی

بمناسبت انتشار چاپ دوم کتاب فراموشی مصیر | چرا باید این کتاب را مطالعه کنیم؟

🔺چرا باید کتاب فراموشی مصیر را مطالعه کنیم؟ ➕کنجکاوی درباره موضوعی ، گاهی برای کسب آگاهی از حقیقتی است که اطلاع از آن، هرچند با زندگی آدمی ارتباطی ندارد، لکن نوعی فضیلت شمرده می‌شود مانند آگاهی از عمیق‌ترین چاه‌های نفت جهان و بلندترین قله‌های جهان و یا اطلاع از فاصله اورانوس و نپتون که در نگاه اول با زندگی بشر ربطی ندارد. لکن بحث درباره معاد، از جمله مسائلی است که با وجود انسان و زندگی او، کاملأ در ارتباط است و بشر پیوسته می‌خواهد از درستی و استواری آن آگاه گردد. بشر همواره از خود می پرسد: از کجا آمده‌ام؟ (سرآغاز هستی) برای چه آمده‌ام؟ (هدف زندگی) به کجا خواهم رفت؟ (سرانجام حیات) ➕از این رو لازم است درباره امکان زندگی مجدد انسان (در سرای دیگر) به تحقیق نشست.

روزنوشت های سعید وطن دوست

در این پست مطالب روزانه جناب آقای سعید وطن دوست منتشر شده است. جهت مشاهده و مطالعه به ادامه مطلب مراجعه کنید...

کتاب فراموشی مصیر | فروش اینترنتی

کنجکاوی درباره موضوعی ، گاهی برای کسب آگاهی از حقیقتی است که اطلاع از آن، هرچند با زندگی آدمی ارتباطی ندارد، لکن نوعی فضیلت شمرده می‌شود مانند آگاهی از عمیق‌ترین چاه‌های نفت جهان و بلندترین قله‌های جهان و یا اطلاع از فاصله اورانوس و نپتون که در نگاه اول با زندگی بشر ربطی ندارد. لکن بحث درباره معاد، از جمله مسائلی است که با وجود انسان و زندگی او، کاملأ در ارتباط است و بشر پیوسته می‌خواهد از درستی و استواری آن آگاه گردد. برای خرید کتاب می توانید وجه آن را به همراه هزینه پستی به شماره حساب 92839346 بانک تجارت و یا شماره کارت 5859831036885019 بنام سعید وطن دوست خادملو (نویسنده کتاب) واریز نموده و شماره شناسه و آدرس خود را به شماره همراه 09905995441 پیامک نموده و کتاب را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین می توانید از طریق درگاه پرداخت اینترنتی اقدام نمایید. لینک پرداخت مبلغ کتاب (۱۵۰۰۰ تومان) روی لینک پایین کلیک کنید تا به درگاه پرداخت آنلاین اینترنتی متصل شوید zarinp.al/@bmsamen

پل صراط پل سرنوشت | صراط کجاست؟ | عقبه ها و گردنه های پل صراط | در مواقف پل صراط از چه چیزهایی سؤال می شود؟

صراط در لغت عرب به معنی راه است و مقصود از آن همان گذرگاهی است که در کنار جهنم و یا روی آن قرار گرفته است که گروه با ایمان با پایداری و آرامش ویژه‌ای از آن می‌گذرند، ولی پای گروه‌های دیگر از آن لغزیده و به دوزخ می‌افتند.

شفاعت و اعراف | مفهوم شفاعت | چه کسانی در قیامت شفاعت می کنند؟ | چه کسانی در قیامت مورد شفاعت واقع می شوند؟ | اعراف کجاست؟ | اهل اعراف چه کسانی هستند؟

در این دنیا چنین معمول است که براى نجات مجرمان از مجازات از طرق مختلفى وارد مى‌شوند: گاه یک نفر جریمه دیگرى را پذیرا مى‌شود و آن را اداء مى‌کند. اگر این معنى ممکن نشد، متوسل به شفاعت مى‌گردد و اشخاصى را بر مى‌انگیزد که از او شفاعت کنند. باز اگر این هم نشد، سعى مى‌کنند با پرداختن غرامت خود را آزاد سازند.

بهشت و انواع نعمتهای بهشتی در آیات قرآن | ترسیمی قرآنی از بهشت | عوامل ورود به بهشت | آیات بهشت در قرآن

پس از حساب و کتاب، جایگاه هرکس مشخص می‌شود، قرآن در مورد بهشتیان می‌فرماید: چهره‌هایشان را غبار و ذلتی نمی‌پوشاند[1] و: يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يَسْعَى نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِم بُشْرَاكُمُ الْيَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

سیمایی قرآنی از جهنم | تصاویر قرآن از جهنم | تشریح جهنم و اوضاع جهنمیان و انواع عذابهای جهنم از نگاه قرآن

در روزی که هرکس از خود دفاع می‌کند؛[1] فرار از برادر، پدر و مادر، همسر و فرزند و مشغول بودن به خود،[2] در حقیقت امری بدیهی است. در حقیقت زیانکاران کسانی هستند که به خود و خانواده‌شان در قیامت زیان رسانده‌اند.

آیا خدا گناهکاران را همیشه در جهنم نگه می دارد؟ | آیا خلود و جاودانگی عذاب با عدالت سازگار است؟ | آیا خدا بنده ای که چند سال گناه کرده همیشه عذاب می کند؟

پس از تشریح وقایع قیامت؛ و ثواب و عقاب بهشتیان و جهنمیان، شاید سؤال شود چرا مؤمن در بهشت؛ و کافر در جهنم جاودان هستند؟ اگر کافر به اعتبار خبث سریره، در این عالم به حیات ابدی باقی بماند، دم­ به­ دم بر کفر و طغیان وی افزوده می‌شود و همچنین مؤمن به اعتبار صفای روح خود، به ایمان خود باقی می‌ماند.

قیامت | نشانه های نزدیکی قیامت | اوضاع جهان در آستانه قیامت | اشراط الساعه از علائم آخرالزمان و نزدیک شدن قیامت | تشریح قرآنی قیامت

آسمان با همه‌ی وسعتش، زمین با تمام کوه‌های سر برافراشته‌اش و جانوران وحشی و اهلی با همه‌ی ستیزه‌جویی‌شان؛ نسبت به هم، و بالاخره انسان‌ها و کردار گذشته‌شان همگی در معرض پرده این نمایش هستند. صحنه قیامت با جنبش وحشت‌آور و انقلاب دگرگون کننده‌ای آغاز می‌گردد.

نفخه صور | چند نوع نفخه داریم؟ | رعد و برقی با کارکرد دوگانه | صیحه کوبنده و مرگبار | صیحه بیدار کننده

کلمه«نفخه صور» به معنای دمیدن است و بیشتر الفاظ قرآن مجید درباره‌ی نفخ صور در قیامت است که دوازده بار ذکر شده است.[1] و [2] نفخه صور در آیات (صیحه، زجره، صاخه (صیحه شدید)، راجفه و نقر) آمده است.

اسامی قیامت در قرآن | شرح مختصر و فشرده پیرامون 70 نام قیامت در قرآن | اوصاف مختلف اسامی قیامت

قرآن مجید همیشه از قیامت با یک نام یاد نمى‌کند؛ این به خاطر آن است که در قیامت، حوادث بسیار مختلف و گوناگونى رخ مى‌دهد؛ و هر یک از این حوادث، چهره‌ا‌ى از آن روز را نشان مى‌دهد. این نام‌ها؛ تأکیدی است بر عناوینى که متکى بر اوصاف آن روز؛ و ویژگى‌هاى آن زندگى است.

معاد جسمانی و روحانی در قیامت | اثبات علمی معاد جسمانی | آیا امکان جدا کردن بدن مردگان در زیر خروارها خاک وجود دارد؟

برخی سؤال می‌کنند معاد جسمانی است یا روحانی؟ در پاسخ می‌گوییم معاد هم جسمانی است و هم روحانی؛ برخلاف این‌که عده‌ای قائل به معاد روحانی صرف و برخی هم قائل به معاد جسمانی شده‌اند، در مطالب آتی اثبات خواهیم کرد که معاد جسمانی و روحانی است.

شبهه آکل و مأکول | انسان در قیامت با کدام بدن محشور می شود؟ | تکلیف غرق شدگان چیست؟

می‌گویند انسان وقتی مُرد، ممکن است گوشت بدن او را حیوان و احیاناً انسان دیگری بخورد و جزء بدن او شود. حال اگر انسان اول را مؤمن و دومی را کافر فرض کنیم؛ لازم آید که در قیامت، یک بدن هم در نعمت و رفاه باشد و هم در شکنجه و عذاب؛ و اگر حیوانی دیگر خورده باشد، یک چیز؛ دو وجود مختلف خواهد داشت و چون این امور که لازمه‌ی معاد است، باطل است؛ معاد نیز باطل است.

دادگاه بزرگ قیامت | حشر و نشر عمومی | شاهدان قیامت | حسابگران محشر | سؤالاتی که در قیامت پرسیده می شود

پس از آن‌که مردگان زنده شده و از قبرها برمی‌خیزند؛ به سوی صحرای محشر می‌روند؛ همه مردم (غیر از اهل تقوا) در روز قیامت برهنه محشور می‌شوند.[1] و [2] بعضی سواره، بعضی پیاده، بعضی هم به صورت راه می‌روند.

نامه اعمال | منظور از اصحاب یمین و اصحاب شمال در قرآن چیست؟ | نحوه ثبت و ضبط اعمال در نامه عمل چگونه است؟

نامه اعمال هرکس برگرفته از امام مبین «لوح محفوظ» که مرجع و مدرک حسابرسی بندگان است می‌باشد، تا بهشت و دوزخی بودن آنان مشخص شود. اباذر;به قدری از خوف الهی گریست که چشم او آزرده شد...

میزان چیست؟ | چرا در قرآن به جای میزان از موازین استفاده شده است؟ | میزان در قیامت کیست؟

میزان به معنی سنجش است؛ از خرد و بزرگ چیزی فروگذار نمی‌گردد؛ حالا به چه کیفیت است نمی‌دانیم، البته تا میزان گفته می‌شود، نظر به ترازو و قپان نرود، این‌ها برای کشیدن عدس و برنج به کار می‌رود، ترازوی عدل الهی که برای سنجیدن نماز و روزه و انفاق‌های شما به کار می‌رود...

سبک و سنگین بودن اعمال در قیامت | محاسبه اعمال هر چند کوچک باشد

در عرف می‌گویند فلانی شخص بزرگی است یا آدم سنگینی است؛ نه این است که مقصود بزرگی و سنگینی جثه او باشد، بلکه مقصود این است که شخص به اعتبار کمالات نفسانی بزرگ است و به اعتبار وقار و رتبه سنگین است.

تجسم اعمال در قیامت | علم روز تجسم اعمال را اثبات می کند | اعمال انسان در قیامت نمایان می شود

عمل دارای دو شکل است: 1.دنیوی که به صورت عبارت یا جنایت است. 2.اخروی یا ملکوتی که در قیامت نمایان می‌شود.

رهبران ضلالت | اعتراض انسان به شیاطین در قیامت | انسان با آن کسی محشور می شود که او را دوست دارد

وقتی قیامت برپا شده و مردم در عرصه محشر و در آن دادگاه بزرگ حاضر می‌شوند، رهبران گمراه و پیروانشان همگی در برابر خدا ظاهر می‌شوند؛[1] و زیردستان وقتی در برابر پروردگار بازداشت می‌شوند در اعتراض به پیشوایشان می‌گویند...

خبرنامه